מקלב לאחר תבוסת הקואליציה: "כל תנודה קלה תוכל להפיל אותם"

אסתי פלד 1 Comment on מקלב לאחר תבוסת הקואליציה: "כל תנודה קלה תוכל להפיל אותם"

ח"כ אורי מקלב בריאיון ל"מהדורה המרכזית" הסביר את משמעות הניצחון על הקואליציה אמש והבהיר כי גם "הציר עם חברי הרשימה המשותפת התרופף". מקלב תקף את הרפורמות המסוכנות בנושאי הכשרות, השבת והגיור, "מערערים את עצם הזכות והנס שאנחנו קיימים פה"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ח"כ אורי מקלב התראיין הערב (שלישי) ל"מהדורה המרכזית" בהגשת אבי מימרן הסביר כי הפלת חוק האזרחות אמש במליאה, הוא אירוע חשוב ודרמטי לקואליציה,  "אני חושב שכן יש כאן אירוע שהוא יותר ממכה קהל בכנף, כי אותם אין להם באמת 61 חברי כנסת כפי שהתברר בהצבעה אתמול. כל תנודה קלה תוכל להפיל אותם" הבהיר מקלב.

מקלב הוסיף והסביר כי הציר הערבי לממשלה התערער אמש, "הקשר בין הממשלה הזו לרשימה המשותפת גם מתרופף. אחמד טיבי בכה אתמול מרוב התרגשות שהחוק הזה לא עבר".

"הסכנה למדינה בקואליציה הזו היא הרבה יותר גדולה בכל רגע ובכל שעה. כרגע אנחנו יודעים על נושא ספציפי אחד. אבל הדברים חמורים הרבה יותר" הבהיר מקלב בתגובה להאשמות הקואליציה על הפלת החוק. גם בתחום היהודי אמר מקלב, "וודאי שאנחנו מבחינתו מדברים על עקירת המסורת והשבת. שמערערים את עצם הזכות והנס שאנחנו קיימים פה".

מקלב סיפר על רגעי התבוסה של בנט, "אני יושב לא רחוק מראש הממשלה, והתגובה שלו אחרי התוצאה הזאת הייתה תסתכלו, תראו את החיבור והשמחה המשותפת של טיבי וביבי. איך הוא לא רואה את הנגעים של עצמו".

מקלב סיפר על עבודת האופוזיציה הלא פשוטה כלל, "גם כשהיינו בקואליציה היינו נוכחים, עכשיו צריך לקחת בחשבון שמדובר על קבוצה מאוד גדולה של שרים שנהפכו בין ליליה לנבחרי אופוזיציה, כשרובם לא היו בכלל באופוזיציה ועכשיו דורשים מהם לעבוד את השעות הרבות והקשות בכנסת. אבל אני חייב לומר שרואים גם אצלם שיפור".

מקלב הסביר על המטרה בהארכת הדיונים, "יש כאלה שאומרים מה יוצא לכם מהשעות הרבות. קודם כל יש לזה גורם הרתעה וגם עצם העובדה שיש חברי כנסת מתנדנדים שרוצים להצטרף לצד של יותר קשה לאחד אופוזיציה מקואליציה".

"אתמול עמדתי במליאה והקראתי את המקומות שבהם אחוזי התחלואה הגבוהים בערים החילוניות מול הערים החרדיות שברובם אין חולה אחד או שיש כמה בודדים" סיפר מקלב והוסיף, "קודם כל זה נס ולא צריך לחדד את זה מידי כי אנחנו לא הם. התקשורת לא מביאה את זה. אם קארה היה בצד שלנו מה היו עושים לו עם ההצבעה הכפולה" תהה מקלב.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    תקימו גנים עצמאי בלי טובות תנו פרנסה גם לחרדיות